Menu

Cycling
Brussel - Stadium 1

Indoor fietsen in groep

Cycling is een fysieke activiteit met oefeningen die zich richten op kracht en uithoudingsvermogen met hoge intensiteit en herstelperiodes waar gebruik wordt gemaakt van een speciale stationaire fiets met een verstelbare weerstand op het voorwiel.

De les wordt gegeven door één enkele instructeur vooraan de hall die de deelnemers door routines voert  die zijn ontworpen om een veranderlijk terreinen te simuleren en zo gelijkaardige situaties te creëren als bij het 'outdoor' fietsen. De bewegingen en 6 posities simuleren onder andere heuvelbeklimmingen, sprints en intervaltraining. Een goed opgeleide instructeur maakt gebruik van muziek, motivatie, visualisatie en enthousiasme om de deelnemers door een rit te leiden die hen in staat stelt om hun conditie doelen te bereiken.

Alle cursussen zijn opgesteld door professionele instructeurs en uitgevoerd op opzwepende muziek. Deelnemers kunnen hun ritme synchroniseren op dat van de muziek, dit geeft nog een externe prikkel om een ​​bepaald tempo aan te houden. De instructeurs kiezen vaak catchy en gevarieerde muziek, zoals: house, dance, Pop Rock, enz ... Dit motiveert de deelnemers om nog harder te werken dan ze anders zouden doen.

Een van de voordelen van cycling is dat elke deelnemer het niveau van intensiteit kan aanpassen naar zijn eigen bekwaamheid of niveau. Het is de deelnemer dus toegestaan ​​om zelf te beslissen hoe hard hij gaat werken met een instructeur die gebruik maakt van actieve en dynamische aanmoediging, technisch advies, en goede praktijken. Binnen 45 minuten verbrand je ongeveer 500 kcal, en versterk je de spieren van het onderlichaam. Hierbij ligt de focus vooral op het uitlijnen van de quadriceps en de hamstrings, evenals de rug en heupen.

 

Voordelen van Cycling:

  1. De ontwikkeling van alle sportieve kwaliteiten: macht, kracht, flexibiliteit, ontspanning en snelheid.
  2. De ontwikkeling van weerstand en cardiovasculair uithoudingsvermogen.
  3. De verbetering van de fysieke gewichtsbeheersingspierversteviging en definitie zonder vergroting van volume.
  4. Ontspanning door een anti-stress activiteit.
  5. De ontwikkeling van zelfvertrouwen.
  6. De ontwikkeling van lenigheid en coördinatie.
     

De moeilijkheid van het fietsen wordt veroorzaakt door drie belangrijke delen:

  • De weerstand van het wiel.
  • Verandering van het ritme en cadans. (Bpm)
  • Zittende sprints zijn de beste manier om ervoor te zorgen dat de sportievelingen ten allen tijde een perfecte controle over de houding kan handhaven en helpt vallen als gevolg van uitputting voorkomen. Een degelijke sprint moet ten minste 10 tot 25 seconden lang duren.

 

Al onze docenten hebben een professionele opleiding genoten om Cycling te geven.

 

Tarief

Wildcard: inbegrepen in abonnement
Funcard: -10% op de beurtprijs
Materiaal: gratis ter beschikking

Kies je STADIUM-vestiging om specifieke diensten te zien

Voor leden