Menu

Pilates
Brussel - Stadium 1

Pilates is een lichaamsversterkende routine, zeverhoogt de lenigheid door het aansterken van lange, lenige spieren. Het verhoogt de kracht en uithouding in de benen, buikspieren, armen, heupen en de rug. De nadruk ligt vooral bij het corrigeren van de rug-heup houding om stress te verminderen en de ademhaling om een goede zuurstoftoevoer naar de spieren te verzekeren.

Zodoende ontwikkel je een sterke ‘core’ ook wel centrum genoemd en verhoog je de coördinatie en het evenwicht.

Het Pilates’ flexibiliteitssysteem zorgt ervoor dat de oefeningen aangepast kunnen worden naarmate de moeilijkheid verhoogt. Zo kunnen beginners dezelfde oefening uitvoeren als gevorderden, doch wat versimpeld. Op deze manier kunnen de intensiteit en de moeilijkheid verhogen naarmate de beoefenaar vordert.

Doelen van de oefeningen:

  1. De oefeningen versterken en rekken onze spieren en diepe stabilisatoren om het gebruik van onze spieren te optimaliseren en onze lichaamshouding te verbeteren.
  2. Het correct gebruiken van de ademhaling speelt hierbij een grote rol. En deze ademhalingsoefeningen in combinatie met een aantal fitnessoefeningen die gericht zijn op de algemene balans hebben als doel een symbiose tussen lichaam en geest. Hierdoor vergroot de zelfbeheersing zowel fysiek als mentaal.
  3. Een dergelijke vergroting van de prestaties (sterkte, flexibiliteit, etc...) is alleen verkrijgbaar bij fitnesstraining met deze methode. De oefeneningen verlopen vlot en elke beoefenaar kan zijn niveau verhogen op zijn eigen tempo.


De grote kracht van Pilates is ongetwijfeld de uitstekende flexibiliteit van de sport. Kinderen of ouderen, doorwinterde sporters of stijve planken, iedereen is in staat de sport te beoefenen.

Als je het beste resultaat wilt bereiken volg je deze les best enkele malen per week.

Tarief

Wildcard: inbegrepen in abonnement
Funcard: -10% op de beurtprijs
Materiaal: gratis ter beschikking

Kies je STADIUM-vestiging om specifieke diensten te zien

Voor leden